wtorek, 10 marca 2015

Człowiek jest Boski - rozważania

Człowiek jest Boski - rozważania


Bóg stał się człowiekiem w każdym, stąd każdy człowiek staje się Bogiem. Czy może być inne przeznaczenie dla człowieka? Bóg stał się każdą istotą by móc działać na planie fizycznym, mentalnym i duchowym. Jednakże tylko jako człowiek może powrócić do pełni swej Boskości.

W świtach doskonałych nie da się niczego podważyć, bowiem jest doskonałe, a więc i iluzja także trwa tam wiecznie. W światach zwierzęcych i niższych istoty nie mają dość siły by zmienić swe skłonności czy pojąć swoje uwarunkowania, więc trwają uwięzieni. Tylko człowiek na dość siły i inteligencji by zmienić siebie i dość słabości i wątpliwości by wszystko podważyć.

Lecz narodzić się człowiekiem jest bardzo trudno, jeśli wziąć pod uwagę nieprzebrane tryliony istot i garstkę kilku miliardów ludzi. Pośród tych ludzi niewielu pragnie wyzwolenia od kolejnych narodzin. A z tych co sobie ten problem uświadamiają tylko garstka ma odpowiednią duchową wiedzę.

Pomyśl o tym. To ważna kwestia, która może umknąć na kolejne setki żywotów. Dlatego działam, by to ludziom uświadamiać. Przychodzę ze współczucia a działam z błogości, oddziałując miłością ku krzewienia mądrości. Kiedy nic nie czynię Boska energia narasta i mnie przepełnia błogością, anandą. Każdy na tę anandę może się otworzyć.

Czasem słyszę zarzuty pod moim adresem, że przyjąłem jakowąś misję na siebie i bym sobie to odpuścił i uwolnił od tego. Tacy krytycy nie mają żadnego pojęcia o podstawie mojego działania. Gdybym działał z umysłu, to faktycznie miałbym się od czego uwalniać. Lecz ja jestem już wolny! Dlatego kiedy nie działam staję się jednym z Bogiem i ciało nie może znieść anandy. Mam wtedy do wyboru, albo wydatkuję tę energię na działanie, albo porzucę ciało, bowiem po jakimś czasie intensywność anandy jest nie do zniesienia. Tak więc działam we współczuciu, miłością ze źródła błogości. Ta boskość jest udziałem każdego, bowiem człowiek ze swej natury, (tej Prawdziwej Natury) jest Boski.

Swami P. SaiSiwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz