niedziela, 8 czerwca 2014

Niezgłębiona Widja Moolam czyli wizja Wisznu – wiersz i wizja

Niezgłębiona Widja Moolam czyli wizja Wisznu

– wiersz i wizja (2014.06.08)

Napisany pod wpływem rozważań o chwale Kosmicznego Wisznu i wizji od Niego otrzymanej. Pokazuje jasno, że nie jestem w stanie przekazać całej swej wiedzy, a nawet jest to bezcelowe. Wisznu ukazał mi za to co jest naprawdę istotne przywdziewając na mnie swój Niebieski Szal złożony z gwiazd granatowego nieboskłonu... Było to dla mnie wielkie pocieszenie. Wisznu jest Nauczycielem Wszechświata. Widja Moolam znaczy Źródło wiedzy duchowej.

Jeszcze dziś objawionej wiedzy nie przekazałem...
A już we mnie następna kwiatem rozkwita i się ujawnia
Jeszcze głębsza, jeszcze dalsza i jaśniejsza!
Och Panie! Nigdy Cię nie wysłowię...

Ty znasz ścieżki wszystkie istot wszystkich
A ja na jednej za Tobą ledwie nadążam
Oszołomiony Twoją głębią, zmilknę jedynie...
Och Panie! Jakże Ciebie wyrazić można?

Tak kiedyś myślałem, „prostą drogę ukażę...”
Lecz Ty porwałeś mnie w Siebie swą Potęgą.
Ukazałeś Kosmos Stworzeń co niczym galaktyka
Wokół Ciebie krąży... Jakże małą jestem kropką!

Lecz Ty przywdziewasz na mnie swój Szal Niebieski
A na nim wszystkich cnót błyszczące gwiazdy
Ty dzierżysz złote berło w ręce, i czakrę ochrony... 
O Wisznu! Nieskończone Twe dla świata miłosierdzie!

Któż wszystkich po wszelkich ścieżkach prowadzi?
Sam Siebie ujawniając ledwie maleńką, maleńką cząstkę,
Pięknem Swego Misterium dusze gotowe oczarowując i
Do blasku Swego Urzeczywistnienia przyprowadzając...

Któż kiedykolwiek Ciebie Żniwiarzu zrozumie?


Swami P. SaiSiwa